Fredagsfika

Idag var det min tur att bjuda på fredsgsfika på jobbet. Och jag bakade hallonbrownies i onsdags kväll och dem blev riktigt goda. och imorse bakade jag och Adam Kokostoppar, Första gången jag gör det, men jätteenkelt att göra och jättegott, om man tycker om kokos ;)
Och jobbarkompisarna tyckte mycket om mina bakverk *kul*

Tyvärr så funkar det inte att lägga in bilder i datorn så jag lägger upp en bild från datan istället.

 KOKOSTOPPAR

50 g Smör eller margarin
2 Ägg
1,5 dl Socker
1 Påse Kokosflingor 250 g


Gör så här:

1.
Smält matfettet och låt det svalna
2.
Vispa ägg och socker pösigt.Tillsätt kokos och matfett, Låt smeten svälla en stund.
3.
Sätt ugnen på 175 grader
4.
Klicka ut smeten på smord plåt eller en plåt med bakplåtspapper
5.
Grädda mitt i ugnen i ca 12 min

KLART!


Bilden är tagen från
www.kokaihop.se

/Bea



Kommentarer
Postat av: Erika

skulle du kunna maila mig? minns inte din mail... tigersweet nånting :-)



maila: [email protected]



kram!

2011-10-11 @ 21:59:43
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0