Tankar/känslor

vill bara skriva och skriva, Har hur mycket känslor och tankar som jag bara vill skriva ner, men jag backar alltid. Vågar inte riktigt öppna mig helt. 
Men just nu är jag verkligen förvirrad!! 
Mår jättekonstigt.  Tänker och saknar min mormor nå enormt , känns som om jag inte börjat sörjt än ordentligt , en del av mig vill bara bryta ihop och skrika rakt ut, och den andra delen säger åt mig att skärpa till sig och bara acceptera att hon är borta nu. Har ju ändå gått 3 1/2 år nu!
Men jag har inte sörjt än. Inte så som jag trodde jag skulle göra, allt gick så fort och vi stod varandra så otroligt nära. Jag blev iskall , bara levde vidare som om inget hänt, visst vissa dagar var svåra men oftast bet jag bara ihop. 
När hoj blev sjuk , hälsade på henne efter en operation på sjukhuset direkt när jag kom in och såg henne så brast de inom mig , men jag bet ihop så otroligt mycket för att inte visa de. De gjorde så fruktansvärt ont men jag vägrade att visa henne de.  Kan ångra idag det, jag borde kanske visa henne att jag var ledsen och att de höll på att brista för mig. 
Hon sa till mig flera ggr 
Bea jag kommer dö
Jag satt och tittade på henne då och sa bestämt nej de ska du inte. De ska jag se till, du ska ingenstans! 
Jobbade som vanligt och låtsades som inget.......

Fast alla runt omkring sa till mig att hon kommer att dö snart så lyssnade jag inte! 


Jag tänker ofta på henne.
Tycker mitt sätt/ beteende blev så otroligt konstigt, trodde man skulle gå under, brista m.m men jag visade inte så mycket! ??? 

Tänker mycket på de och sedan är de andra saker jag kan sakna. Att ha en sådan där nära relation till vissa Familje medlemmar. 

Har så mycket inom mig som jag inte vågar få ut! Känner mig dum. 

Tänkt / funderat på saker länge men nu som de verkligen sprängts inom mig. 

Min pappa? Min farmor och farfar? 
Vet knappts vem min pappa är. Tror jag träffat min farmor 2 ggr. Aldrig min farfar,Farmor brydde sig om oss , skickade brev osv , slutade helt plöstligt . Något år efter fick vi reda på att hon var död tydligen, ingen som sagt något!  Fick reda på via posten. Personen är avliden som du skriver till. 

Morfar , känner inte han om jag ska vara ärlig. Vet inte så mycket om honom Visst har vi setts några ggr Men när vi väl ses är vi som främlingar för varandra.

Min mamma har alltid varit lite som en storasyster för mig under mitt liv känns de som, och mormor min mamma. Många som trodde att de var så också. 

Jag skriver av mig lite nu, får se hur länge jag vågar ha kvar detta...

Skulle kunna skriva hur mycket som helst om allt man tänker på så Jag avslutar här nu... 

Har min egen lilla familj nu som jag ska ta hand om så mycket jag bara kan och försöka att inte älta allt annat... 




Kommentarer
Postat av: Linn Edén

älskade syster! Det är tungt. Hon finns med <3 texten berörde ...

Svar: Tack fina syster
beaviktoria

2015-02-06 @ 22:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0