lite vad som har hänt sedan sist...

 
 
Hej! Nu var det längesedan igen!
ska försöka vara mer aktiv gällande bloggen då jag tycker om att skriva av mig och är inte rädd att dela mina tankar/ funderingar och att få skriva av mig saker. Men som jag skrev i förra inlägget så är det instagram man börjar skriva på mycket istället.
 
Ja... vad har hänt sedan jag skrev sist? Jag skrev att jag hade flyttat till Öster mälarstrand men nu är jag tillbaka till Viksäng igen med barnens pappa. =)
Jag bodde på Öster mälarstrand i 2 år. Jag skrev även sist att jag hade blivit utbildad till barnskötare. Och nu har jag ett fast jobb inom det.Jag Jobbar med dem minsta barnen , vilket är väldigt kul! men samtidigt väldigt krävande angående kroppen, man gör mycket (icke bra) rörelser dagligen.(tyvärr) och det tar mer än man kan tro, att ha många småbarn runtomkrig sig som ständigt behöver en. (hjälp med saker) men det är så kul att se hur dem utvecklas! absolut! =) (önskar
 
 
ibland att man hade en kropp som en 20-åring) man märker att man blir äldre och jag har känslig rygg sedan tidigare så jag måste absolut tänka på mina rörelser.
 
Vad har mer hänt?
jag fick ett hemskt besök av polisen vintern 2016. Då de berättade att dem hade hittat min pappa död hemma hos sig.
Jag var hemma själv med barnen och skulle precis natta dem när det plöstligt ringer på flera ggr på dörren... blev livrädd först. fick stänga in barnen i sovrummet så polisen fick prata med mig själv. Jag vet inte riktigt hur jag reagerade vet att jag började skaka/frysa i hela kroppen, fick väl en chock av något slag. försökte lugna ner mig, och de frågade om jag kunde sprida de eller om dem skulle göra det. Jag sa att jag kunde ringa mina syskon och mamma och då säger dem, hör du av dig till din farfar också och berättar ? minns att jag bara tittade på dem. till slut sa jag tyst.... har jag en farfar? lever han? Ja.. han bor i småland. visste du inte det? det blev tyst ett tag igen... kände mig förvirrad. har för mig pappa sagt att han var död. men han var bara "död" för pappa tydligen, inte på riktigt.
 
Där ser man! men jag ville inte ringa honom, de fick polisen göra sa jag. jag vet inte vem det är. Och efter de blev de många jobbiga veckor... vi besökte pappas lägenhet,i säter och ingen vill se det vi fick se!! kommer inte skriva vad vi fick se..
men de var sådant som kommer sitta ärrad i en. fruktansvärt!! Vi avslutade med begravning året 2016. FY! (känns som igår nästan) aja
 
nog sagt om det.
 
 
 
Jag tror jag reagerar långt efter på någons död, jag tar inte in det på en gång, minns ju hur det var när mormor min dog. Jag förträngde det! minns ju att jag tänkte på hennes begravning... men hon ligger ju där! hon är inte DÖD! vi stod varandra så extremt nära och det tog veckor/ månader innan jag förstod....eller ville förstå det till slut. då jag hamnade i en djup depression och kunde inte styra mina känslor. nog skrivit om det nu......
 
2018 tycker jag blev ett bra år. Vi hittade på många roliga saker att göra hela familjen. Och kände att vi ville bli en hel familj igen. <3 Jag fick mitt första jobb inom barnskötare. Först var jag på Talltorp i några månader men behövde ett heltidsjobb för att klara mig så fick ett jobb sedan ute i irsta där jag är nu och jobbar. <3 nu orkar jag inte skriva nå mer,, men ska försöka att göra ett inlägg snart igen. 
 
 
 
Kram Bea
 
(utsikten jag hade från min balkong på öster Mälarstrand ) 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0